Zapraszamy na Konferencję Smart Warehouse 4 Logistics & eCommerce *** 4-5 czerwca 2025 *** Międzynarodowe Targi Poznańskie ***  

Organizator:

PANEL OTWARCIA: Jak skalować biznes dzięki crossborder i marketplace?

Podziel się

To kluczowe dla branży e-commerce pytanie otworzy tegoroczną edycję Konferencji Smart Warehouse 4 Logistics & eCommerce powered by Reflex Logistics Solutions by Hardis Group. Podczas panelu, prowadzonego przez Ilonę Miziewicz-Groszczyk i Monikę Duda-Tulejko, spojrzymy na handel międzynarodowy i rolę technologii z 3 różnych perspektywy, reprezentowanych przez ekspertów z obszaru #technologie, #ecommerce oraz  #logistyka.

Skalowanie biznesu za pomocą crossborder e-commerce - handlu międzynarodowego i platform marketplace to strategia, która pozwala firmom, zwiększyć zasięg, przychody i odporność na lokalne wahania rynkowe realizując handel transgraniczny. Patrząc na kierunki rozwoju i opcje wzrostów na różnych rynkach eCommerce w samej Europie, sprzedaż międzynarodowa to jeden z kluczy do stabilnych wzrostów w P&L, dywersyfikacji kanałów i strumieni przychodowych a tym samym – klucz do sukcesu.

Polska w handlu międzynarodowym zyskuje na znaczeniu zarówno jako centralny hub logistyczny Europy, jak i potencjalny sprzedawca oraz rynek zbytu. Nie bez znaczenia jest tu także dominująca rola platform sprzedażowych typu marketplace - jak Amazon, Zalando czy nasze lokalne Allegro, które ułatwiają firmom ekspansję na nowe rynki zbytu. Widoczny jest także trend marketplace’zacji - wiele dużych sklepów internetowych ewoluuje ecommerce w kierunku bycia marketplace jak na przykład: Decathlon, Empik czy Media Markt, które również oferują możliwość sprzedaży międzynarodowej.
Logistyka i technologie automatyzujące procesy w całym łańcuchu dostaw stają się kluczowym elementem sukcesu. Według raportu crossborder 2024 opracowanego przez firmę Strix - Firmy, które zdecydowały się uruchomić sprzedaż na nowych rynkach wskazują znacząco różne problemy utrudniające szybszy rozwój sprzedaży zagranicznej, niż te firmy, które takiej ekspansji nie dokonały. Aż 59% firm, które uruchomiły cross-border wskazuje na trudności z organizacją logistyki jako kluczowy problem hamujący szybszy rozwój.

Nasi goście, jako wieloletni praktycy opowiedzą o swoich doświadczeniach w obszarze skalowania biznesu, nawiązując do kluczowych zagadnień: 
  • Jak dziś wygląda rynek crossborder i marketplace w Europie i jak na tym tle pozycjonuje się Polska? ◦
  • Korzyści i wyzwania biznesu transgranicznego.
  • Jak rozwój technologii wpływa na skalowanie biznesu międzynarodowego?
  • Jaka jest rola partnera logistycznego, w obsłudze zamówień na rynkach zagranicznych?
  • Jak będzie wyglądać rynek crossborder i marketplace w przyszłości - kluczowe trendy?

Ten panel to obowiązkowy punkt programu dla każdego uczestnika konferencji, który poszukuje jasnych i sprawdzonych sposobów na rozwój swojego biznesu.